Een verfroller met paarse verf die over een oranje muur verft.

Hoe weet ik of mijn website toe is aan een rebranding?

De digitale wereld is een vast onderdeel in onze maatschappij. Een bedrijf dat niet online op de kaart staat, niet bezig is met social media of geen goede website heeft, loopt al vele stappen achter op de competitie. Websites moeten aantrekkelijk, mooi ontworpen en makkelijk te navigeren zijn om het vertrouwen van klanten te winnen. Hoe staat jouw bedrijf ervoor? Weet jij wanneer het tijd is voor een rebranding?

1. Jouw bedrijf is moeilijk vindbaar in zoekmachines.

Een website die aan de hoogste eisen voldoet is doorgaans altijd goed vindbaar in zoekmachines. Vinden mensen het moeilijk om bij jouw bedrijf terecht te komen? Dan is het tijd om de website te vernieuwen.

Tussen 89% en 98% van Nederlandse gebruikers maken gebruik van Google, en 84% gebruikt Google 3x per dag of vaker. Hier wil je natuurlijk op inspelen! Hoe hoger de site in de zoekresultaten staat, hoe groter de kans dat gebruikers naar jouw site komen.

Dit doe je onder andere door SEO – zoekmachineoptimalisatie

2. De site heeft een hoge bounce rate.

De bounce rate – oftewel het bouncepercentage – is in het kort een percentage dat aangeeft hoe lang een bezoeker op de website zit voordat ze deze weer verlaten. Meestal is dit op basis van hoeveel pagina’s ze bezoeken. Als mensen gemiddeld binnen 30 seconden maar één pagina bezoeken en dan weer weggaan, heb je een relatief hoge bounce rate.

In de meeste gevallen is dit een teken dat bezoekers niet vinden wat ze zoeken. Soms is het ook omdat de website niet (goed) werkt op bijvoorbeeld een mobiele telefoon..

Je wilt dus een lage bounce rate voor de meeste pagina’s. Heb je dat niet? Dan is het tijd om jouw content te optimaliseren zodat bezoekers langer op de website blijven.

3. Het is meer dan 3 jaar geleden dat jouw site een opfrisser heeft gehad.

Het lijkt niet lang geleden, maar in internet tijd is 3 jaar best lang. Websites veranderen continu in trends en mogelijkheden. Wat 3 jaar geleden modern was, is vandaag (in de meeste gevallen) verouderd.

Nu is het een goed moment om de site eens kritisch na te gaan: voldoet het nog aan moderne browser eisen? Is de content up to date? Wat vinden klanten en bezoekers van hun ervaringen?

Wij bieden de mogelijkheid om een analyse te maken van jouw website om knelpunten en verbeteringspunten te vinden.

4. De website heeft lang nodig om in te laden.

Hoe langer de website nodig heeft voordat een bezoeker informatie ziet en de site kan gebruiken, hoe sneller de bezoeker de site verlaat. Volgens Neil Patel verwachten mensen dat een website binnen 2 seconden is geladen. Ook op andere vlakken heeft lang inladen nadelen: zoekmachines laten je site minder snel in zoekresultaten zien als deze lang nodig heeft.

Sneller inladen betekent dus dat bezoekers langer blijven én meer punten scoren bij zoekmachineoptimalisatie!

Een mooi probleem om te hebben, maar alsnog een probleem! Een grote en/of snelle groei leidt vaak tot problemen met een verouderde website die niet hierop gebouwd is. Denk daarbij aan plaatstekort voor het aanbieden van alle diensten, onoverzichtelijke pagina’s en verouderde gegevens. Vaak hoort bij deze groei ook een vernieuwing in de huisstijl van zowel de site, flyers, logo’s en andere design elementen.

Een rebranding is een onmisbaar onderdeel van een groeiend bedrijf. Zorg ervoor dat je hier op tijd inspeelt!

Omdat wij weten hoe veel er komt kijken bij een rebranding bieden wij naast het bouwen van een website en content optimalisatie ook grafisch design en copywriten als diensten aan.

6. Je website maakt geen gebruik van een content management system (CMS).

Onze eigen website en de websites van al onze klanten worden in WordPress gebouwd. WordPress is één van vele content management systemen voor websites. Dit doen wij onder andere omdat het makkelijker en veiliger is dan een zogeheten closed source website.

Vooral als beginnend en groeiend bedrijf is het noodzakelijk dat de content actueel blijft. Zonder een CMS zoals WordPress wordt het moeilijk om zonder de nodige technische kennis de website te updaten en aan te passen. Om makkelijker en beter met klanten te communiceren via de website, raden wij aan om over te stappen naar een CMS zoals WordPress.

7. De site is niet voor de juiste doelgroep gemaakt.

Stel voor jouw bedrijf heeft ouderen als hoofddoelgroep: kunnen zij makkelijk gebruik maken van jouw website? Of merk je dat ze toch moeite hebben om de informatie te vinden en gebruik te maken van de formulieren en tooltjes op de site?

Het maakt niet uit of jouw site er strak uitziet en leuke effecten heeft, als de doelgroep hem niet goed kan gebruiken loop je toch altijd klanten mis! Als onderdeel van onze diensten helpen wij je altijd bij het vinden van jouw doelgroep én spelen wij in op de meest voorkomende knelpunten waar deze doelgroep doorgaans tegenaan loopt.

8. Jouw website werkt niet (goed) op mobiel.

Ongeveer de helft van internetgebruikers bezoekt websites tegenwoordig op de mobiele telefoon of tablet. Heel frustrerend natuurlijk als zij niet wegwijs komen uit je site omdat deze niet goed of helemaal niet werkt op deze apparaten! Dat zijn klanten die je misloopt, terwijl het juist standaard onderdeel van moderne websites is om deze op mobiel te laten functioneren.

Heeft je site dus geen werkende mobiele versie? Dan is het hoog tijd voor een rebranding!

Ben je toe aan een rebranding? Wij helpen je!

Als je jouw website in het bovenstaande herkent, wacht niet te lang. Hoe sneller wij aan de slag kunnen met je, hoe sneller je website weer in topconditie is en je bezoekers blij zijn! Geef ons een seintje, wij nodigen je graag uit voor een lekker inspirerend bakkie.

Deel dit bericht op social media:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email